Recenze CD: François Vola “Back to Bluegrass” a Zpět na Bluegrass - Francois Vola

Recenze CD: François Vola “Back to Bluegrass” 4. září 2019

Od vydání akustické kytary v září / říjnu 2019 GREG CAHILL Autentický bluegrass od francouzského kytaristy

Hudebníci v celé Evropě přijali bluegrass a François Vola není výjimkou. Během posledních několika let se tento slavný francouzský jazzový kytarista vrátil ke své lásce k žánru - Návrat k Bluegrassu je dokladem této milostné aféry. Vola má hluboké osobní kořeny v bluegrassové zemi - strávil 12 let v Severní Karolíně, kde se setkal se svou ženou a vychoval své děti. Vola toto album vyrobil a zkonstruoval ve svém ateliéru v jižní Francii, a pokud se zdá, že Francouzská Riviéra je příliš daleko od pohoří Smoky Mountains, aby byla autentická, zamyslete se znovu. Na těchto 11 původních skladbách kytarista shromažďuje některé z nejlepších francouzských sběratelů bluegrassů a také dostává pomoc od trojice amerických spojenců: houslista Darol Anger, mandolinista Emory Lester a banjoista Matt Flinner.

Album začíná s baladou „Angie the Maiden“ zabývající se vraždou oštěpu, o nevinné dívce, která má fatální nehodu po setkání s rakish kovbojem. Ale Vola má zjevně také sentimentální pruh. Jeho album zahrnuje něžné pocty jeho matce, jeho psovi (ve skutečnosti dvě písně o dvou různých psech) a jeho druhému domovu v Severní Karolíně. Volovo kytarové dílo je sebevědomé a zřídkakdy honosné, i když svému dreadnoughtovi dává docela cvičení na instrumentálním nástroji „Hickory Shuffle“ (můžete ho sledovat, jak postupuje skrz jeho výběry na YouTube). Umožní ostatním hráčům sdílet také spoustu pozornosti. Vznášející se blíž, „Barjols Hop“, je poctou jeho domovu ve Francii a univerzálnímu jazyku, který je bluegrass.

Tento článek se původně objevil v čísle září / října 2019 časopisu Akustická kytara.

V roce 2020 slaví Acoustic Guitar třicátý ročník a náš 25. online.

Během dvou a půl desetiletí poskytl AcousticGuitar.com studentům a hudebníkům úžasný, stále rostoucí katalog tisíců lekcí, písniček, profilů umělců, recenzí zařízení a ukázek, zpráv a mnoho dalšího - to vše bez poplatek a otevřený všem.

Plánujeme pokračovat v publikování původních příběhů a videí na AcousticGuitar.com po mnoho dalších let. Každý měsíc přispíváte částkou 1 $ a můžete tak podpořit web a zajistit, aby naši editoři měli zdroje potřebné k vytvoření vysoce kvalitního obsahu, který od nás očekáváte.

Děkujeme, že jste součástí komunity akustické kytary. Klikněte sem a staňte se dnes patronem AcousticGuitar.com.

Dostávejte lekce, písně, rady a zprávy, jako je tato, přímo do vaší schránky
Související příspěvky

Recenze knihy: Definitivní pohled na život bluesové legendy Robert Johnson
    CD Recenze: Catfish Keith ‘Reefer Hound: Viper Songs Revisited '
    Světová premiéra: Řešení „Solitudes“ společnosti Kinloch Nelson
    David Grier
    Guitar Talk: Nashville Picker Extraordinaire David Grier je rád, že může hrát cokoli
    Campfire Songs: Naučte se hrát „Tom Dooley“
    Velká akustika: Ca. 1927 Tricones národního stylu 1
    Diego-Garcia-_El-Twangero _-_- Foto-by-Piero-F-Giunti
    Woodshed: Naučte se „španělský hadr“, duchaplný nástroj
    Video lekce: Jak inteligentně zahřát

PŘIHLÁSIT SE A ULOŽIT

Populární příběhy
Throwback čtvrtek: Bonnie Raitt, David Crosby a Graham Nash zpívají „Love has Pride“
Guitar Guru: Měl bych vyzvednout svůj špičkový nástroj?
Podívejte se na Fingerstyleovo uspořádání Marcin Patrzalek z 5. Beethovenovy zimy na Winter NAMM 2020
Zahrajte si tradiční píseň „Darling Corey“
Zahrajte si snadnou verzi tradiční písně "Darling Corey"
Tipy na tón: 15 Pros Talk Acoustic Alchemy

Zpět na Bluegrass - Francois Vola  2. srpna 2019 Lee Zimmerman

Návrat k hudbě, kterou jste si vybrali brzy, může být jako zpáteční cesta domů. Není divu, že kytarista Francois Vola se může vztahovat ke stejnému scénáři. Jeho deskriptivně pojmenované album Back to Bluegrass nabízí francouzskému hudebníkovi a jednorázové transplantaci v Severní Karolíně příležitost vrátit se k hudbě, kterou zpočátku prozkoumal po emigraci do USA v 70. letech 20. století jako mladý muž. V následujících letech zaznamenal několik alb, včetně stejnojmenného úsilí z roku 1983, které ho přimělo získat slavného houslistu Byrona Berline a poznamenat hráče banjo Johna Hickmana.

Zatímco rozšířená exkurze do jazzu od té doby zabírá většinu času, Vola je nyní zpět tam, kde věří, že patří. Doprovázen novou skupinou schopných spolupachatelů - Darol Anger na housle, Emory Lester na mandolíně a Matt Flinner na banjo - vytvořil skvělou, i když poněkud podhodnocenou sadu písní, flush s emocemi a lákavou, ale přehlednou a náročnou, to vše zároveň čas.

"Písně na tomto CD jsou písně o životě a zkušenostech ve stylu hudby, kterou miluji, bluegrass," vysvětluje Vola na vnitřním rukávu. "Byl jsem pryč od bluegrassu na chvíli, když jsem dělal jazzové věci, teď zpátky do Bluegrassu."

Je to poněkud jednoduché vysvětlení, ale dejte svému adeptovi - a někteří by mohli říci, náhlý - přechod, hudba způsobuje, že se zdá, jako by nikdy neodešel. Tato řada poddajných melodií se ukazuje okamžitě poutavá a zdá se, že skutečnost, že se Vola migrovala zpět do Francie před 20 lety, zlepšila sentiment vyjádřený v takových písních, jako je titulní skladba, Severní Karolína je můj domov, Goin 'Down The River of Life, a Barjols Hop, z nichž každý je vyjádřen snadným, neuspěchaným přístupem, který podporuje posluchače, aby se naklonili a sdíleli sentiment. Několik dobře umístěných instrumentalistů potvrzuje jeho postřeh, zatímco uvolněné nastavení poskytuje včasné oddech od některých rušnějších druhů hudby, se kterými se v těchto dnech často setkáváme. Nakonec Back To Bluegrass poskytuje osvěžující změnu tempa z hektického světa a vítaný návrat pro umělce, jehož úsilí poskytuje výraznou přitažlivost a zřejmé uznání, které si mohou všichni užít.